Kempen Simpan Emas

Wednesday 22 April 2015

Amalan 1Gram 1Bulan


Bismillahirrahmanirrahim
Alhamdulillah...hari ni ada sedikit kelapangan masa untuk saya menulis tentang konsep 1Gram 1Bulan yang diwar-warkan oleh syarikat Powergold...Ada yang bertanyakan saya ape sebenarnya 1Gram 1Bulan tu?Kutu ker?Baik lah saya terangkan lah yer disini supaya semua orang dapat paham ape sebenarnya konsep 1Gram 1Bulan tu...

Ramai yang bertanyakan saya...
 
BOLEH UNTUNG KE KALAU SIMPAN 1GRAM 1BULAN ???

                                 
Kecil tapi bernilai
Jom..sama-sama lihat pengiraan yang saya buat di bawah ni :

1bulan = 1 gram 
12 bulan =12 gram (setahun)
60 bulan = 60gram (5 tahun)
** Jom kita darab dengan harga 5 tahun akan datang (tahun 2020) dijangkakan harga emas akan mencecah RM 500/gram
Jadi 60gram X RM500 = RM30,000
RM30K ini simpanan yang kita ada kalau kita kekal beli dan simpan 1gram 1 bulan selama 5 tahun.

Persoalan saya :
Agak-agak mampu ker kita simpan duit dalam masa 5 tahun RM30K,tanpa sentuh langsung duit itu atau kata lain tanpa digunakan langsung duit tu??


************************************

Ini pula saya kira kalau kita simpan 5 gram 1 bulan

1 bulan = 5 gram
12 bulan =60 gram (setahun)
60  bulan = 300 gram (5 tahun)
** Jom kita darab dengan harga 5 tahun akan datang (tahun 2020) dijangkakan harga emas akan mencecah RM 500/gram

Jadi 300gram X RM500 = RM150,000


*******************************************
Kempen 1Gram 1 Bulan ni ialah kita mula disiplinkan diri dengan menyimpan emas serendah 1gram setiap bulan.. saya bukan main-main ajak orang simpan emas ni..tetapi saya ada tujuan..
Tujuan APA..?
Untuk selamatkan RM kita di masa hadapan.
Selama ini kita tak sedar yang wang fiat DIROMPAK INFLASI.. Nilai matawang semakin susut.. 
Nilai yang sebenar ada dalam harta Allah.. iaitu EMAS..

Emas = Duit
Lagi banyak emas kita simpan.. maka semakin banyak nilai duit kita..

Fikirkan datuk nenek kita yang ada banyak barang kemas sejak dari dulu tu, mereka sebenarnya lebih kaya dari kita sekarang...sebab modal mereka beli emas masa tu sangat rendah.

Tahun 1999,
1g = RM28.
Klu ada 100g x 28 = RM2,800
Harga hari ini tahun 2015,
100g =RM15,000

Jadi nampak tak betapa kayanya datuk nenek kita sekarang ni..beli 100g dulu harga RM2800 tapi sekarang nilai 100g yang sama dah jadi RM15,000...
Tapi 100g tu semua dia punya lah kan.. bukan kita punya pon..huhuhuhuh...
Jadi apa pengajaran yang boleh kita ambil??
Apa yang kita boleh tiru dari orang dulu-dulu buat???
SIMPAN DUIT DALAM EMAS

Keratan akhbar tentang ramalan harga emas tahun 2020 mencecah RM503/gram
Cuba simpan baju dan emas dan bandingkan perbezaan harganya 5 tahun akan datang?
Yang mana akan bertambah nilainya?dan yang mana akan susut nilai?
Saranan Tun Mahathir supaya menyimpan emas
Dolar seperti tisu tandas

*****************************************
Jom mulakan langkah pertama anda dengan 1GRAM 1BULAN 

EMAS harta kekayaan sebenar !!


Berminat mahu jadikan emas sebagai simpanan masa depan anda?
Hubungi saya,SALIHAH 017 854 5086
Stokis Powergold Anda

No comments:

Post a Comment