Kempen Simpan Emas

Tuesday 14 April 2015

PELABURAN MASA DEPAN



Bismillahirrahmanirrahim

Selamat pagi duniaaa..

Assalamualaikum sahabat alam mayaku semua...didoakan anda semua sihat walafiat hendaknya..Pagi ni mood nak bercerita tentang pelaburan...teringin pulak nak terlibat dalam pelaburan aset demi masa depan..Namun saya hanya seorang suri rumah..macam mana saya nak melabur?huhuhu..adakah angan-angan saya untuk buat pelaburan masa depan seolah-olah gelap kelam terus? Tapi sejak 5 bulan lepas baru saya sedar rupa-rupanya saya dah melabur untuk masa depan saya dan keluarga...saya telah memilih emas sebagai ASET PELABURAN...kenapa saya memilih emas?kenapa surirumah seperti saya mampu beli emas setiap bulan?
Jom..ikuti kupasan PELABURAN BIDANG HARTANAH vs
 RUMAH vs EMAS



Pilihan anda??

KEUNTUNGAN MEMBELI RUMAH 


1.Boleh menyewakan terus (paling utama)
2.Tidak perlu mengubahsuai rumah.
3.Boleh refinance rumah tersebut.
4.Permintaan pasaran tinggi.
5.Kenaikan harga tahunan yang tinggi.
6.Harga rumah sekarang RM50,000 – maksimum.
7.Rumah perlu di dalam keadaan baik jika hendak dijual.
8.Bukan harta warisan yang baik, jika hendak dibahagikan kepada bilangan anak yang ramai.
9.Memerlukan khidmat peguam dalam urusan penjualan.


KEUNTUNGAN MEMBELI TANAH 
1.Boleh diusahakan untuk menanam sawit/getah (paling utama).
2.Boleh mohon Agrobank untuk membuat pinjaman.
3.Permintaan pasaran tinggi.
4.Kenaikan harga tahunan yang tinggi.
5.Harga tanah dari serendah RM35,000 seekar ke harga maksimum.
6.Hasil pertama dapat dituai, sekurang2nya pada tahun ke-4 jika diusahakan.
7.Memerlukan tenaga kerja serta modal untuk diusahakan.
8.Memerlukan Peguam dalam urusan penjualan.


KEUNTUNGAN MEMBELI EMAS 
1.Emas adalah aset.
2.Kenaikan harga tahunan emas adalah tinggi, sekitar 30%-40% setahun…sejarah membuktikan 3.kenaikkan harga emas 500% 10 tahun lepas.
4.Emas magnet kekayaan & kalis kemiskinan.
5.Emas kalis inflasi.
6.Emas jongkong & juga emas perhiasan boleh di pajakkan di Ar Rahnu & pinjaman diberikan sebanyak 65%-70%, jika memerlukan wang untuk digunakan (bermakna aset tidak hilang).
7.Emas harta warisan terbaik kepada anak2.
8.Boleh di berikan sama rata & tidak timbul perasaan tidak puas hati.
9.Modal yang kecil serendah RM450.00.
10.Boleh memberikan keuntungan maksimum sehingga 40% hanya dalam setahun, tanpa perlu penyelanggaraan @ tenaga kerja, jika hendak di jual semula.
11.Tidak memerlukan peguam dalam urusan penjualan.
12.Emas adalah pelaburan di dalam kawalan anda, tanpa perlu mengupah orang untuk menjaganya.

Dan saya memilih untuk membeli emas sebagai PELABURAN masa depan sebab buat masa sekarang saya hanya mampu beli emas secara sedikit demi sedikit ...dan saya yakin anda juga semua mampu membeli 1Gram emas setiap bulan (lebih kurang RM180 untuk 1 gram)..
1Gram 1Bulan..kalau 12 bulan?kalau 5 tahun ?kalau 10 tahun?? boleh kira berapa gram 10 tahun akan datang???


1Gram 1Bulan
1tahun = 12 gram
10 tahun= 120 gram
20 tahun =240gram
30 tahun = 360 gram

Itu hanya contoh 1 gram 1 bulan untuk rakyat marhaein seperti saya ni....Ayuh sama-sama mulakan tabiat menabung emas 1gram 1 bulan...ingat peribahasa Melayu...
SIKIT-SIKIT LAMA-LAMA JADI BUKIT


Berminat untuk dapatkan PERUNDINGAN EMAS ? boleh hubungi saya....saya setia membantu anda..





No comments:

Post a Comment